Zadania

                    


                 

Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych należy:

  • Nadzór nad prowadzeniem i aktualizacją bazy pracowników, studentów i doktorantów niepełnosprawnych WUM na podstawie dokumentacji przekazywanej przez Biuro Spraw Studenckich oraz Sekcję Kadr;
  • Reprezentowanie Uczelni w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi w sprawach dotyczących osób niepełnosprawnych w WUM;
  • Udzielanie informacji z zakresu uprawnień związanych z niepełnosprawnością zainteresowanym studentom    i pracownikom niepełnosprawnym;
  • Opiniowanie wniosków kierowanych do Dziekanatów i wykładowców oraz Kierowników jednostek organizacyjnych zatrudniających niepełnosprawnych pracowników;
  • Wydawanie zaświadczeń dla opiekunów osób niepełnosprawnych;
  • Inicjowanie i monitorowanie wydatkowania środków z Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych;
  • Inicjowanie i opiniowanie prac adaptacyjnych w budynkach Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, w tym likwidacji barier architektonicznych i transportowych oraz w dostępie do zasobów informacyjnych w alternatywnych formach zapisu;
  • Prowadzenie spraw związanych z Deklaracją dostępności Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w części dotyczącej dostępności architektonicznej obiektów WUM;
  • Opiniowanie wniosków osób niepełnosprawnych w sprawie bezpłatnego dostępu do parkingów na terenie kampusów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego;
  • Organizowanie zindywidualizowanego i grupowego wsparcia Uczelni dla niepełnosprawnych studentów i doktorantów oraz pracowników;
  • Promowanie aktywizacji zawodowej niepełnosprawnych absolwentów Uczelni;
  • Nadzór nad prowadzeniem sprawozdawczości do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, sporządzaniem sprawozdań wymaganych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Zdrowia;
  • Inicjowanie i organizowanie współpracy Uczelni z innymi podmiotami w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
  • Udzielanie informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostek organizacyjnych.